Монголын Анагаахын Сэтгүүлүүдийн Холбоо (МАСХ)
Эрүүл Мэндийн Шинжлэх Ухаан, 2014, 11(2)(30)
Эх баригч бэлтгэх сургалтын хөтөлбөрт өгөх сэтгэл ханамжийн үнэлгээ
( Судалгааны өгүүлэл )

Б.Баясгаланмөнх,Д.Зоригтбаатар,С.Төмөрхуяг, Н.Сүмбэрзул

Дархан-Уул аймаг дахь салбар сургууль, ЭМШУИС,
ЭМШУИС
 
Абстракт
Олон улсын эх баригчдын нийгэмлэгээс “Эх барихын боловсролын даяар стандарт”- ыг боловсруулан 2011-2017 он хүртэл мөрдөн ажиллахаар гаргасан байна. Иймээс
Монгол Улсад эх баригч бэлтгэх сургалтын хөтөлбөрт сэтгэл ханамжийн үнэлгээ өгөх зорилго тавин ажиллаа.
Судалгааг дескриптив болон аналитик судалгааны загвараар тооны болон чанарын аргыг ашиглан хийв. Нэг агшингийн судалгаанд оролцогсдыг эх баригчийн
хөтөлбөрөөр хичээллэж байгаа 225 оюутан, төгсөн гараад ажиллаж байгаа 168 эх баригч нараас хамрууллаа. Асуумж судалгааг Ликертийн хэмжүүрээр 5 хүртэл оноо
өгүүлэхээр бэлдэв.
2006 болон 2010 онд батлагдсан цөм хөтөлбөр нь сонгон судлах цагтай бөгөөд эх баригч мэргэжлийг дангаар суралцах шаталсан сургалтын хөтөлбөр байв.
Суралцагчдын сэтгэл ханамжын ерөнхий түвшин 3.77 (±0.54) байсан ба сургалтын үйл ажиллагааг 4.05 (±0.78), сургалтын орчин 3.28 (±0.64), оюутны үйл ажиллагааг
3.60 (±0.95) оноогоор тус тус үнэлсэн байна. Төгсөгчдийн сэтгэл ханамжын ерөнхий түвшин 3.80 (±0.41) байна.
International Confederation of Midwives worked out “Global criteria of midwifery education” and recommended to use it from 2011 to 2017. Thus, we had a purpose to analyze on midwifery curriculum in Mongolia and assess it meeting with social demand.
The study is held by descriptive and analytic research using quantity and quality methods. Participants in cross sectional research are chosen 225 students and 168 graduates in this major. The questionnaire is prepared by Likert measure giving until five score.
The midwifery curriculum approved in 2003 was titled for feldsher and midwives. In the core program approved in 2006 and 2010 added elective courses and had an opportunity to study midwifery program in gradual form.
The general statement of satisfaction for students was assessed 3.77 (+ 0.64), training activity-4.05 (+ 0.95), training environment-3.28 (+ 0.64), students’ activity-3.60 (+ 0.95)
General statement of satisfaction for graduates-3.80 (+ 0.41)
 


Зохиогчийн оруулсан түлхүүр үгс


Нийтлэлийн нээгдсэн тоо: 468
Зохиогчийн эрх хуулиар хамгаалагдсан. Дэлхийн Эрүүл Мэндийн Байгууллага, ©  2012.
Вебийг бүтээсэн Слайд ХХК