1Эрүүл Мэндийн Шинжлэх Ухааны Салбар, Орон нутагт суурилсан сургалтыг хөгжүүлэх тасаг , Гүнма Их Сургууль , Япон улс ; 2Эрүүл Мэндийн Шинжлэх Ухааны Салбар, Гүнма Их Сургууль , Япон улс ; 3Шибукава хотын эрүүл мэнд халамжийн салбар, настны халамжийн хэлтэс , Гүнма
Background: Physical therapists need to work not only in hospitals but also in the communities. So it has been said that community-based education should be essential for physical therapy education. In Gunma University, community-based education program was implemented from 2010 for physical therapy students.
Purpose: The purpose of this report is to introduce our challenging program and search for how this program affected students, community staffs and elderly people.
Хэт өндөр насжсан нийгэмд хөл тавьж эхэлсэн япон улсын хувьд, хэдэн жилийн өмнөөс асрамжаас урьдчлан сэргийлэх бодлогыг үндэсний хэмжээнд хэрэгжүүлж ирлээ. Асрамжаас урьдчилан сэргийлэх нь, өндөр настан хүн бүрийн амьдралаа үнэ цэнэтэй өнгөрүүлэх, өөрийгөө илэрхийлэх оролдлогыг дэмжиж, амьдралын чанар (Quality of Life; QOL)-ыг улам дээшлүүлэхийг зорих явдал бөгөөд халдварт бус өвчлөлөөс урьдчилан сэргийлэх эрүүл мэндийн тусламж үйлчилгээтэй хослуулснаар ард түмний эрүүл урт наслалтыг аль болох уртасгах зорилготой үйл ажиллагаа юм. Асрамжаас урьдчилан сэргийлэх ажил үйлс орон даяар эхлээд даруй 5 жилийн нүүр үзэж, бодит байдал дээр төрөл бүрийн оролдлогууд хийгдэж байгаа [1, 2] бөгөөд үүн дотор хөдөлгөөний тулгуур эрхтэний үйл ажиллагааг сайжруулах ажил үйлсэд бие бялдар хөдөлгөөн засалчид хүч чармайлттай оролцож байна. Хойшид ч мөн бие бялдар засалчдаас орон нутаг дахь асрамжаас урьдчилан сэргийлэх ажил үйлсэд илүү хичээл зүтгэл гаргах явдал хүсэн хүлээгдэж байна.Гэвч, энэхүү эрэлт хэрэгцээтэй харьцуулахад, орон нутагт идэвхитэй эмчилгээ үйлчилгээ явуулах ёстой бие бялдар засалчдын сургалт хангалттай явагдаж чадахгүй байгаа бодит байдалтай байна. Төгсөлтийн дараах сургалтын хувьд орон нутгийн эрүүл мэндийн үйлчилгээний ажилд хамрагдаж байгаа бие бялдар засалчид өөрсдөө бие дааж оролцох сургалт семинар тогмол хугацаатай зохион байгуулагдаж эхэлж байгаа боловч төгсөлтийн өмнөх сургалтад төдийлөн хангалттай бус хэрэгжиж байна. Дотоод гадаадад үл харгалзан бие бялдар засалын боловсролд орон нутаг дахь үйл ажиллагаа чухал үүрэгтэй болох талаар мэдээлэгдсэн байдаг [3,4] боловч дадлагын ухаан болох бие бялдар засал судлалыг илүү сэтгэл татам судлагдахуун болгож сургалтыг явуулах, оюутан байх үеэс орон нутаг дахь өндөр настан болон хөгжлийн бэрхшээлтэй хүмүүсийн амьдралыг биеэрээ мэдэрч ойлгох явдлыг улам хөгжүүлэх хэрэгтэй гэж хэлэхээр байна.Улмаар япон улсад орон нутгийн эмнэлгийн тусламж үйлчилгээний хямрал нийгмийг хамарсан асуудал болж байгаа бөгөөд, орон нутгийн эмнэлгийн тусламж үйлчилгээг эрхлэх эмнэлгийн мэргэжилтнүүдийг бэлтгэх явдал яаравчлагдаж байна. Дэлхий дахинд орон нутгаас эхлэлтэй, орон нутагт суурилсан анагаах ухааны боловсрол олгох төрөл бүрийн оролдлогууд явагдаж [5] байгаа бөгөөд, япон улсын эмч бэлтгэх тогтоолцоонд ч мөн орон нутгийн эмнэлгийн тусламж үйлчилгээнд чиглэсэн, тэдний хүсэл тэмүүллийг төрүүлэхүйцээр сургалтын хөтөлбөрийг өөрчлөх асуудал хүсэн хүлээгдэж байна.
2. Nakagawa K, Inomata N, Konno Y, et al.: The characteristic of a simple exercise program under the instruction of physiotherapists – for general elderly people and frail elderly people-. Journal of Physical Therapy Science, 2008, 20: 197-203.
3. Minematsu A, Sato N, Tateishi M. Trial activity in the community as part of physical therapists’ education (in Japanese). Rigakuryoho Kagaku 2004; 19: 85-88.
4. Grattan MP, Fitch D, Darnell RE. Chapter-organized community support of entry-level physical therapy education. Phys Ther 1985; 65: 929-931.
5. O’Toole TP, Kathuria N, Mishra M, et al. Teaching professionalism within a community context: perspectives from a national demonstration project. Acad Med 2005; 80: 339-343.
6. Seabrook MA, Lempp H, Woodfield SF. Extending community involvement in the medical curriculum: lessons from a case study. Med Educ 1999; 33: 838-845.
7. Meyer D, Armstrong-Coben A, Batista M. How a community-based organization and an academic health center are creating an effective partnership for training and service. Acad Med 2005; 80: 327-333.
8. Calleson DC, Jordan C, Seifer SD. Community-engaged scholarship: Is faculty work in communities a true academic enterprise? Acad Med 2005; 80: 317- 321.
9. Shannon CK, Baker H, Jackson J, et al. Evaluation of a required statewide interdisciplinary runal health education program: student attitudes, career intents and perceived quality. Educ Health (Abingdon) 2005; 18: 395-404.
10. O’Sullivan M, Martin J, Murray E. Students’ perceptions of the relative advantages and disadvantages of community-based and hospital-based teaching: a qualitative study. Med Educ 2000; 34: 648-655.
11. Parry RH, Brown K. Teaching and learning communication skills in physiotherapy: what is done and how should it be done? Physiotherapy 2009; 95: 294-301.
12. A kinematic comparison of overground and treadmill walking